۷ تاکتیک سئو SEO که برای همیشه باید از انجام آنها اجتناب کنید!

علیرغم تکامل گوگل و اینترنت و تغییراتی که هر روز در الگوریتم های گوگل ایجاد میشود؛ هنوز هم شاهد گسترش تاکتیک های نامناسب و قدیمی سئو SEO هستیم و بدترین قسمت ماجرا اینست که این روش ها همچنان به وبسایت ها، ترافیک بازدید و رتبه آنها لطمه میزند فقط به این دلیل که صاحبان سایت ها اطلاع ندارند که این روشها دیگر کارساز نیست.
در ادامه با هم برخی از این روش های قدیمی و منسوخ شده سئو را بررسی میکنیم و راهکارهای هوشمندانه جهت اجتناب از انجام این روش ها ارائه میدهیم.

گوگل یک کاربر حرفه ای است

سوال اساسی اینجاست؛ چرا باید از انجام روش های بد و قدیمی سئو اجتناب کنیم؟
و جواب مشخص است! ما به گوگل اهمیت میدهیم چون طبق آمار بیش از نیمی (حدود ۶۰درصد) از کل ترافیک وب از جستجوی گوگل شروع میشود؛ بنابراین عدم توجه به جایگاه سایتتان در گوگل رفتاری غیرمسئولانه در قبال کسب و کار و وبسایتتان است.
خبر خوب چیه؟
اگرشیوه های مناسب و صحیح سئو را پیش بگیرید، میتوانید در آستانه داستان موفقیت کسب و کارتان قرار بگیرید.
در اینجا هفت تاکتیک بد سئو که گوگل از آنها متنفر است و همچنین راهکارهای پیشگیری از آنها را بررسی میکنیم.

تاکتیک بد اول: بکارگیری کلیدواژه های هدف سایتتان به شیوه بد و قدیمی

در گذشته، معمول بود که چند قطعه محتوا را با هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی مشابه ببینیم.

کلمات کلیدی مشابه

امروز اگر کلمات کلیدی مرتبط مانند این را در قسمت های مختلف یک محتوا وارد کنیم؛ در واقع اهمیت جستجوی معنایی (semantic search) در الگوریتم های جدید گوگل را نادیده گرفته ایم؛ که طبق آن گوگل برای نمایش یک محتوا یا صفحه وب مناسب به کاربران موتور جستجو؛ بیشتر به موضوع یک صفحه نگاه می کند تا کلمات کلیدی که بشکل نامناسبی در صفحه تکرار شده اند.
همچنین ایجاد محتوای بیش از حد در مورد کلمات کلیدی مشابه می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی شما به طرز فاجعه باری کاهش دهد.

راه حل: مترادف های کلمه کلیدی اصلی خود را بشکل طبیعی در یک محتوا جامع بکار ببرید.

برای اجرای این راه حل کلمه کلیدی هدف و اصلی خود را در گوگل سرچ کنید و سپس برای یافتن کلمات کلیدی مترادف مطابق شکل به بخش انتهایی نتایج جستجو مراجعه کنید.

کلمات کلیدی مترادف برای سئو

همه این کلمات کلیدی مترادف ؛ کلمات کلیدی عالی برای استفاده در سایت شما میباشد.

تاکتیک بد دوم: فقط تولید محتوای کوتاه و غیرجامع

هر چند محتوای کوتاه موارد استفاده خود را دارد اما آنچان برای سئو جایگاهی ندارد.

راه حل: محتوای جامع و بلند ایجاد کنید.

بر اساس مطالعات متعدد، رتبه های بالا مربوط به محتواهای جامع ( بین ۱۹۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه ) میباشد و اینگونه محتوا ها بیشترین اشتراک گذاری را در دنیای وب دارند.

تاکتیک بد سوم: انتشار نامنظم و تصادفی محتوای سایت

اگر مطالب را به طور پیوسته ارسال کنید، همزمان گوگل و وب سایت خود را تغذیه می کنید و به گسترش لیست ایمیل خبرنامه خود کمک میکنید.
HubSpot در بیش از ۱۳،۵۰۰ بازاریاب و آژانس محتوایی، اطلاعات زمانبندی وبلاگ نویسی آنها را بررسی کرد. طبق نتایج این آمارگیری کسانی که ۱۶ بار یا بیشتر در هر ماه محتوا ایجاد کرده اند؛ بیشترین میزان ترافیک و منافع را کسب کرده اند.

راه حل: برنامه ریزی و زمان بندی تولید محتوا

محتوای سایتتان را به طور مرتب و منظم ایجاد کنید اما در این روند مطمئن شوید که کیفیت محتوا را از دست نمیدهید.

تاکتیک بد چهارم: اولویت دادن تعداد محتوا قبل از کیفیت

برای گوگل کیفیت محتوا بسیار حائز اهمیت است. محتوای ضعیف هرگز به رتبه بندی بالای سایت شما کمک نمیکند.
با توجه به دستورالعمل های کیفیت گوگل؛ گوگل میگوید صفحات با بالاترین کیفیت صفحاتی هستند که:
• به هدف مورد نظر دست می یابد.
• سطح بالایی از تخصص، اقتدار و اعتماد را نشان می دهد.

راه حل: تمرکز بر ایجاد محتوای بهتر

۵ نتیجه اول گوگل به ازای کلمه کلیدی مورد نظرتان را بررسی کنید و محتوایی بهتر و کامل تر نسبت به آنها ایجاد کنید.

تاکتیک بد پنجم: انتشار محتوای تکراری

بر اساس یک مطالعه SEMrush از بیش از ۱۰۰،۰۰۰ وب سایت، یکی از شایع ترین خطاهای سئوی داخلی سایت (on-page SEO) ، محتوای تکراری است.

راه حل: استفاده از Copyscape برای بررسی اصالت محتوا

سایتان را در وبسایت copyscape جهت یافتن صفحات با محتوای تکراری بررسی کنید و هر صفحه ای که درصد بالایی دارد را بازنویسی کنید.

تاکتیک بد ششم: خرید بک لینک

این یک نسخه قدیمی و از رده خارج سئو است.
این روزها خرید لینک از طرف گوگل بشدت ممنوع شده و سایت هایی که اقدام به این کار میکنند جریمه میشوند.
گوگل اساسا هر یک از لینک هایی که به سایت شما داده شده است را به عنوان یک امتیاز مثبت تلقی میکند اما در صورتی که تشخیص دهد لینک مورد نظر خریداری شده است از آن به عنوان یک امتیاز منفی استفاده خواهد کرد.

راه حل: ایجاد محتوای ارزشمندی که قابلیت لینک گرفتن داشته باشد؛ بصورت مداوم

تلاش برای تبدیل شدن به یک منبع معروف که مردم میشناسند، به آن اعتماد میکنند و با بازنشر محتوای شما به آن لینک میدهند. این کار نیاز به زمان و تلاش دارد.

تاکتیک بد هفتم: صرف نظرکردن از دیدگاه مشتریان و بدتر از آن انتشار دیدگاه های جعلی است

امروزه هفتاد درصد مشتریان قبل از خرید آنلاین، به بررسی دیدگاه سایر مشتریان درباره شرکت و محصولات شما میپردازند.
طبق مطالعه ای که توسط واشنگتن پست انجام شده است؛ ۶۱ درصد از دیدگاه های مرتبط با محصولات الکترونیکی در سایت آمازون جعلی است.

راه حل: از مشتریان راضی خود بخواهید که دیدگاهشان را ثبت کنند

زمانی که سیگنال مثبتی از طرف مشتری دریافت میکنید از آنها بخواهید که دیدگاه شان در مورد شما و محصولاتتان را در سایت یا شبکه های اجتماعی شما ثبت کنند.

نکات کلیدی:

  • کلمات کلیدی مشابه را به شکل غیرمتعارف در محتوای خود استفاده نکنید. کلمات کلیدی مترادف را بشکل طبیعی در متن خود اضافه کنید.
  • محتوای کوتاه ایجاد نکنید. مطالب جامع، بازنشر، اشتراک گذاری و رتبه بندی بیشتری کسب می کند.
  • محتوا را به شکل غیرمنظم ارسال نکنید. به یک زمانبندی مشخص برای نشر محتوای خود برسید.
  • تعداد را بر کیفیت مقدم نکنید. بر روی ایجاد محتوایی بهتر از آنچه در ۵ نتیجه اول گوگل میبینید تمرکز کنید.
  • محتوای تکراری ایجاد نکنید.
  • بک لینک نخرید. محتوای ارزشمندی تولید کنید که قابلیت بازنشر و گرفتن لینک داشته باشد.
  • دیدگاه مشتریان را فراموش نکنید و هرگز دیدگاه های غیرواقعی منتشر نکنید. از مشتریان راضی خود بخواهید که دیدگاهشان را ثبت کنند.

 

منبع: searchenginejournal.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *